Ще 5 років тому енергоефективні будинки у Польщі було складно відшукати. Нині саме енергозаощадження – один з найголовніших критеріїв під час будівництва житла у цій країні.
По-перше, господар енергоефективного будинку менше платить за опалення та електроенергію, а по-друге, з 1-го січня минулого року всі нові домівки в Польщі повинні мати енергетичний паспорт, передбачений відповідною директивою ЄС.
Спорудження енергоефективного житла обходиться дорожче, але у підсумку воно є вигіднішим, адже тарифи на газ і електроенергію постійно зростають, переконаний Ярослав Боткевич, якому довелося заплатити за свій будинок на 20 відсотків більше, ніж коштував би стандартний будинок. Він переконаний, що це вигідне капіталовкладення: «Якщо ціни на енергоносії зростатимуть і надалі такими темпами, то десь за десять років, ці додаткові кошти окупляться».
Розрахунок на перспективу
Боткевич збудував своє помешкання з теплоізолюючого матеріалу стиропору. Вікна у нього з трьох камер зі скла, теплоізольовані двері та дах. Крім того, сонячні батареї та камін слугують також для нагрівання води, розповідає 33-річний чоловік, показуючи свої низькі рахунки за опалення та електроенергію. У новому будинку він сплачує за ці послуги приблизно втричі менше, ніж раніше.
Коли Боткевич два роки тому почав будувати своє житло, він був першим у регіоні. Але тепер від охочих збудувати таке помешкання немає відбою, зауважує підприємець Анджей Валкович, котрий споруджує такі будинки. Через зростання попиту зменшується собівартість будівництва, відзначає Валкович:
«Виникає дедалі більше фірм, котрі виготовляють енергоефективні матеріали, конкуренція збільшується і ціни на матеріали падають. Це переважно польські компанії, які використовують іноземні ноу-хау».
Спосіб мислення змінюється
Інженер Валкович будує енергоощадливі будинки в Польщі вже 9 років поспіль. Але справжній попит на таке житло почався лише кілька років тому, оскільки ЄС і польський уряд вимагають шукати енергоефективні рішення та дбати про довкілля, каже підприємець і зауважує, що цього року в нього втричі більше замовлень, ніж минулого.
«Спосіб мислення у поляків змінився. Тепер вони самі запитують про енергоефективність і ощадливість. Наприклад, вікна з трьома скляними камерами користуються дуже великим попитом. Тепер уже не відмовляють, коли я пропоную більшу ізоляцію даху. З'явилося усвідомлення потреби заощаджувати енергію. Люди очікують більше можливостей, аби максимально знизити споживання енергії».
Автор: Юстина Бронська, Наталя Неділько Редактор: Роман Гончаренко | dw-world.de
No comments:
Post a Comment