Італійські компанії вимагають від "Укравтодору" й Мінтрансу 45 млн. євро компенсації за порушення умов угоди з реконструкції дороги Київ - Одеса.
Компанії Torno Global Contracting і Beta Funding уже звернулися до Міжнародної торговельної палати у Франції з вимогою розібратися в ситуації, пише "Дело".
З Torno Global Contracting держслужба автомобільних доріг почала співпрацювати у 2003 році. Її фахівців Мінтранс залучив як консультанти у проекті, що передбачав доведення траси Київ - Одеса за якістю і статусом до рівня платної. Сума угоди склала 5,5 млн. євро.
За словами голови "Укравтодору" Вадима Гуржоса, розбіжності з італійською стороною виникли на правовому ґрунті.
Чиновник стверджує, що Мінтранс "перевищив свої повноваження" й уклав угоду з Torno Global Contracting без необхідних дозволів Кабміну.
"Після того як це з'ясувалося, оплата роботи фахівців компанії вже не здійснювалася. Ми вважали, що робота виконувалася нелегітимно", - пояснив Гуржос.
До того як з'ясувалося, що Мінтранс уклав нелегітимну угоду, українська сторона вже встигла заплатити італійцям 2 млн. євро.
Тепер, крім решти 3,5 млн., італійські підрядники вимагають від "Укравтодору" 41,5 млн. євро в якості компенсації за моральну шкоду.
Гуржос зазначає, що представники України вели переговори з італійською компанією про врегулювання конфлікту.
"Ми пропонували їм участь у різних генеральних підрядах і тендерах, щоб компенсувати цю суму, але, на жаль, вони не були конкурентноздатні в конкурсах", - зазначив голова "Укравтодору".
У свою чергу, представник Torno Global Contracting Клавдія Трентін зазначила, що компанія не зацікавлена коментувати суперечку з українською стороною.
Про другу італійську компанію, яка фігурує в суперечці, – Beta Funding – у "Укравтодорі" чують уперше, стверджуючи, що з цією фірмою жодних угоди не укладали.
У відкритих джерелах інформації про Beta Funding немає. За деякими даними, ця компанія викупила частину корпоративних прав Torno Global Contracting.
У цілому будівництво автодороги Київ - Одеса в 2003-2004 роках обійшлося Україні у 2,7 млрд. грн.
Під реалізацію проекту був залучений кредит Deutsche Bank у $480 млн. терміном на 10 років під 6,8% річних із відстрочкою платежів протягом 2 років. Але у 2005 році проект був визнаний незавершеним.
pravda.com.ua
No comments:
Post a Comment