Користуватися перевагами автомобіля, забувши про недоліки цього виду транспорту - основна ідея так званого «carsharing» - практики спільного використання авто, що не лише не втрачає популярність, а й виграє у часи кризи.
Принцип функціонування «carsharing» дещо схожий на використання автомобілів напрокат. Єдина відмінність – автомобіль не потрібно обов'язково брати аж на цілий день. Достатньо скористатися ним кілька годин і проїхати пару кілометрів.
У Німеччині, приміром, «carsharing» існує вже майже двадцять років і набуває дедалі більшої популярності. Так, якщо спочатку це була така собі ініціатива «зелених» жителів великих міст, з якої часто підсміювалися, то нині практика спільного використання авто завойовує дедалі більше прихильників. Навіть криза не стала на заваді. Наочним доказом є одна з найбільших німецьких станцій «carsharing» - Cambio у Кельні, яка з'явилася на ринку ще 17 років тому. В останні роки підприємство щорічно має приріст у 20 відсотків. На сьогодні послугами Cambio користуються вже 22 тисячі клієнтів по всій країні, а їхній кельнський автопарк, який налічує близько 60 автомобілів (від кабріолетів до вантажівок), вважається найбільшим у Європі.
Видатки важливіші за престиж
Ці цифри свідчать про таку собі революцію, яка досить непомітно відбулася у свідомості автомобілістів. Для багатьох німців автомобіль перестав бути символом статусу його власника. Набагато більше значення мають видатки на утримання авто, тож, не дивно, що саме в період підвищення цін на пальне в Німеччині кількість користувачів «carsharing» значно збільшилася.
Швидко і зручно
Скористатися «carsharing» дуже просто, пояснює Елізабет Рогата, прес-секретар Cambio: «Найкраще зареєструватися в інтернеті, вказавши особисті дані, потім прийти сюди, аби прослухати півгодинний брифінг, а вже наступного дня о другій годині можна брати авто».
Для цього клієнту необхідно прикласти до спеціального сейфа свою особисту картку, яку він отримав зареєструвавшись, і ввести таємний пін-код. У сейфі висять ключі від усіх автомобілів. Над ключем від попередньо зарезервованого в інтернеті чи телефоном автомобіля горить зелене світло. Саме з ним можна йти до автопарку і брати автомобіль.
Повний сервіс
Однією з важливих переваг «carsharing» є те, що клієнтам взагалі не потрібно дбати ні про технічний огляд, ні про страхування чи ремонт. Про це дбає підприємство та його техніки, розповідає спеціаліст з маркетингу фірми Cambio Таня Бульманн: «За кожною станцією закріплений відповідальний технік, який контролює авто і кожні два тижні миє їх та перевіряє, чи на місці усе необхідне водіям. У наших машинах, наприклад, завжди є паперові серветки, парасольки та жувальні гумки». Гумки – для тих, хто палить, бо в автомобілях «carsharing» це заборонено, сміється Бульманн.
За весь цей сервіс клієнт сплачує щомісяця від трьох євро, плюс видатки за кількість проїжджених кілометрів та час користування. Як правило, заощадити за допомогою «carsharing» вдається тим, хто долає не більше 10 тисяч кілометрів на рік – як приватним особам, так і підприємствам.
Шукати парковку не доведеться
Головною умовою успіху «carsharing» є широка мережа автостанцій та їхнє близьке розташування до клієнтів. У Cambio, приміром, уже 40 станцій лише в Кельні. Ще одна перевага у великому місті – жодних проблем з паркуванням: «Для мене це надзвичайно зручно. Я живу тут за рогом, дві хвилини пішки, і до моїх послуг цілий автопарк. Крім того, я знаю, що коли приїду назад, завжди маю місце для парковки. Це все дійсно дуже добре продумано», - розповідає клієнтка Cambio.
Захист навколишнього середовища як корисний побічний ефект
Ще один аргумет на користь «carsharing» - захист навколишнього середовища як корисний побічний ефект. Адже, за словами Елізабет Рогати, автомобіль спільного використання може замінити п'ять приватних автомобілів. Саме тому приз за захист довкілля минулого року місто Кельн присудило підприємству «carsharing».
Автор: Данхонг Жанг, Тетяна Бондаренко Редактор: Христина Ніколайчук | dw-world.de
No comments:
Post a Comment