08 October, 2009

Чехи оскаржили результати тендеру на закупівлю трамваїв для Києва

Спільне українсько-чеське підприємство Татра-Юг не погоджується з результатами тендеру на закупівлю трамваїв із Санкт-Петербурга Київпастрансом, повідомляє Дело.

Нагадаємо, переможцем тендеру на постачання швидкісних трамваїв для Київпастрансу став Київський завод електротранспорту. Сума договору склала майже 300 мільйонів гривень, тобто один вагон обійдеться в 15 мільйонів. За умовами контракту, завод має поставити перевізнику 15 таких вагонів. Постачання техніки планують завершити до 2011 року.

Як стало відомо Делу, незгодний з результатами конкурсу учасник вже звернувся до Кабінету Міністрів та правоохоронних органів з проханням перевірити законність проведеного тендеру. Зробити висновки щодо результатів конкурсу повинна буде спеціальна комісія, створена при Міністерстві економіки.

У компанії зазначають, що переможець тендеру лише формально є українським виробником. Фактично ж замовлення буде виконувати Санкт-Петербурзький трамвайно-механічний завод, який контролює київське підприємство.

За словами представників компанії, це суперечить умовам проведення тендеру, згідно з якими при рівноправних пропозиціях перевага повинна бути на стороні українського підприємства.

Те, що замовлення буде виконуватися в Росії, підтверджують також експерти.

"Оскільки транспортувати ці трамваї в зібраному вигляді неможливо, в Києві вже готові три секції просто буде зібрано в один вагон", сказав директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава.

Експерт також зазначає, що українська техніка все ж таки поступається російській. Перевага санкт-петербурзьких вагонів перед трамваями українського виробництва полягає в тому, що вони повністю з низькою підлогою. А у трамвая Татра-Юг низька тільки середня секція.

"Київський завод електротранспорту виробляє сучасні трамваї з низькою підлогою", - зазначив головний інженер Київпастрансу Юрій Бомбардеров, піщет видання.

У свою чергу генеральний директор Татра-Юг Анатолій Кердівар запевнив, що у тендерній пропозиції компанії - більш вигідні умови.

"Наші трамваї на 157 мільйонів гривень, тобто, більш ніж удвічі дешевші, ніж санкт-петербурзькі вагони", - зазначає він. Крім того, вагони російського виробництва, за словами Кердівара, не сертифіковані для використання в Україні.

На думку Олександра Кави, ціна в 300 млн грн за 20 трамваїв виправдана. Експерт нагадує, що два роки тому київська мерія заявляла про готовність придбати близько тридцяти трамвайних вагонів Combino Ultra виробництва корпорації Siemens. Вартість одного такого вагона залежно від комплектації коливається в межах 3-3,5 млн євро.

korespondent.net

No comments: