13 December, 2007

Tragikomedie na cizinecké policii - strážci nepořádku

Mé vízum brzy vyprší a musím ho jít prodloužit. Mám nastavený budík na čtyři hodiny a jdu do toho. V 5.10 má fronta před cizineckou policií asi sedmdesát lidí.

Vidím některé lidi, jak jdou rovnou na začátek. Slušnost a svědomí tito lidé nemají a ostatní se jenom dívají. Já jsem slušný člověk, a tak čekám. Za hodinu už je přede mnou sto lidí místo původních sedmdesáti. V 7.20 už jsou tady policisté, chtějí posunout frontu zpět, aby se daly otevřít dveře. Ve frontě je už asi tři sta lidí.

Jeden z policistů říká, že lístky dostanou všichni, nemusíme se bát. Jakási žena ve frontě si stěžuje, že dopředu šli lidé bez čekání. Za to policie prý nemůže.

Dveře se otevírají. První jdou dovnitř ti, co nebyli ve frontě. Já mám lístek s číslem 130.

V 7.35 vychází muž se dvěma lístky a jeden dává jinému muži, který čeká venku. Jsou u toho policisté a říkají, že toho druhého už nepustí dovnitř. Ale pustili. On si tam asi vzal i další lístek, protože uvnitř je přece jiný policista, který neví, že už jeden lístek má. Jeden pak může prodat za tisíc korun. Takové věci se tu dějí pořád.

Lístky dostali všichni, ale jakou má cenu lístek s číslem 270, když za jeden den policie obslouží jenom 150 lidí?

Kriminální živly potřebují pro své klienty lístky s nízkými čísly, a tak se tu pořád čachruje. „Zprostředkovatelé služeb“ mají skoro vždycky spoustu lístků, třeba deset, a s úsměvem je ukazují.

Pokud se díváte pořádně, tak vidíte, že některé lidi berou úředníci bez lístků a vyřizují třeba čtyři žádosti najednou. Na tabuli svítí číslo člověka, který odešel před 15 minutami, ale u přepážky pořád někdo stojí!

Ale všechno v pohodě, obyčejní lidé poslušně čekají, až se objeví jejich číslo.

Když nakonec ve tři přicházím na řadu, vše jde rychle, za deset minut mám vízum. Počítám: dvanáct okýnek pracuje od 7.30 do 17.00. To by měli stihnout 684 lidí!!!

Mám na rok pokoj. Příště to bude asi všechno stejné.

O autorovi| VASYL PROSINCOV, Autor je ukrajinský student | 24. listopadu 2007

http://www.lidovky.cz

1 comment:

Anonymous said...

What i can say Ukrainian hart is sou big you can feel it every we on the world.